Monitorizare eficiență campanii de marketing în teren


Companiile care gestionează campanii de marketing la nivel național investesc sume considerabile în promovarea anumitor concepte și mesaje promoționale pe care doresc să le transmită consumatorilor. Este foarte important un feedback din teren asupra implementării corecte a campaniilor de marketing, pe toate canalele utilizate (atât online cât și offline). IDTotal facilitează procesul de culegere, agregare și analiză a datelor privitoare la implementarea campaniilor proprii, dar și a celor concurente, astfel încât managementul să poată lua decizii informate cu privire la eficiența acțiunilor, modificări de strategie, planificarea unor campanii viitoare, etc.

Date și fapte care ne recomandă ca partener preferat al clienților noștri

Echipa noastră vă oferă cele mai potrivite soluții logistice adaptate cerințelor dumneavoastră

+ 250

clienti

+ 20000000

obiecte scanate anual

+ 700

proiecte implementate

+ 2000

echipamente inteligente

+ 3000

personal disponibil

+ 20

ani pe piata din Romania

Monitorizare campanii de marketing

Monitorizarea campaniilor presupune culegerea de informații din rețelele moderne și tradiționale asupra prezenței brandurilor sau SKU-urilor proprii dar și concurente, a materialelor de marketing – bannere, display-uri, stand-uri, wobblers, etc (POSM). Putem prezenta, de asemenea și strategia de afișare la raft, cu număr de fețe, poziționare, nivel impact consumatori.

Întrebări frecvente legate de acest serviciu

Externalizarea serviciului de culegere de informații din piață este o decizie pe care companiile care plasează produse în piață o pot lua în funcție de strategia proprie de marketing, de canalele de retail pe care activează, de indicatorii urmăriți (KPI) și de constrângerile de timp și buget setate la nivelul anului calendaristic. Există peste 3500 de magazine la nivel național incluse în comerțul modern și fiecare este o locație potențială prin care puteți genera interes și vânzări din partea consumatorilor. La acestea se adaugă locații din Horeca, ospitalitate, sedii de companii, suprafețe comerciale, etc.

Când aveți nevoie de externalizarea serviciilor de monitorizare campanii?

Campaniile de marketing sunt necesare pentru stimularea vânzării produselor de tip FMCG, dar și a celor IT, electrocasnice, etc. Având în vedere numărul foarte mare de locații unde poate fi implementată fiecare campanie, externalizarea devine necesară dacă:

  • Nu dispuneți de echipă proprie de mercantizare sau personal logistic, care ar putea să preia informațiile din teren
  • Numărul de locații din care doriți să preluați informații este foarte mare, ceea ce face costisitoare deplasarea personalului propriu
  • Nu gestionați o aplicație specializată de culegere de date din teren, ceea ce face mai dificilă preluarea de informații de tip nestructurat

Ce tipuri de informații se pot prelua?

Tipurile de informații care se pot prelua din teren nu sunt standard, acestea fiind adaptate în funcție de fiecare proiect și de campaniile pe care le monitorizăm. Ca exemple de seturi de date care se pot culege putem menționa:

  • Numărul de POSM-uri proprii și concurente prezente în fiecare locație cu indicarea tipului
  • Număr de fețe la raft
  • Stoc exact sau estimativ la raft al produselor proprii și concurente
  • Poziționarea produselor proprii sau concurente în cadrul raionului

Pentru fiecare indicator monitorizat se pot livra și poze relevante care să susțină răspunsul.

Care este modul de raportare și frecvența de culegere?

Raportarea pentru fiecare campanie este personalizată, fiind adaptată cerințelor clientului. În principiu, pe lângă datele brute culese, putem oferi și interpretări, analize comparative cu alte branduri și recomandări de strategie de marketing care ar putea crește angajamentul consumatorilor.

Ca frecvență, putem avea în vedere rapoarte ad-hoc, dar și rapoarte periodice (trimestrial sau lunar), care au avantajul că pot prezenta și tendințele de variație și permit ajustări ale strategiei de marketing și vânzare.

Cum asigurați accesul în magazine și culegerea datelor?

Echipele noastre sunt deja prezente în teren în majoritatea formelor moderne de comerț, având convenții cu rețelele privind accesul furnizorilor externi. Culegerea datelor nu implică preluare de date personale din partea consumatorilor, iar informațiile prezentate se referă doar la locațiile cu acces public (suprafața de vânzare). Dacă este necesar să obținem și informații mai detaliate (stoc din depozit, vânzări în perioadă, etc), este necesar un obiect distinct specificat al cercetării.

Culegerea datelor se realizează prin aplicații mobile pentru telefoane inteligente dezvoltate intern de IDTotal, care asigură o sincronizare în timp real și posibilitatea de a transmite în timp foarte scurt rezultatul unor campanii naționale de mare anvergură.

Cât costă serviciile de preluare de informații din piață?

Tariful pentru serviciile de culegere de informații din piață se stabilește în funcție de obiectul campaniei, numărul de indicatori monitorizați, numărul de locații acoperite, durată, raportare.

Din punct de vedere financiar, estimăm că aceste proiecte își justifică costul într-o perioadă de 1-3 luni prin furnizarea acelor informații care permit luarea unor decizii de marketing sau vânzare care pot genera cotă de piață și profituri mai bune pentru clienți.

Cereți o Ofertă

Cereți o Ofertă   sau pur și simplu ne puneți o Intrebare

CERE OFERTA

BLOGUL NOSTRU

22 decembrie 2020 Merchadising

Elemente de bază în merchandising-ul vizual

22 decembrie 2020 Sfaturi utile

Cum să-ți crești vânzările de sărbători

22 decembrie 2020 Sfaturi utile

Sfaturi cheie pentru a fi un om de vânzări de excepție

Cere oferta