7 sfaturi pentru afaceristi la inceput de drum

7 sfaturi pentru afaceristi la inceput de drum

Daca ai o idee buna de afacere si iti doresti sa iti deschizi o firma sau un PFA, jumatate din treaba este deja facuta. Cealalta jumatate consta in activitatile pe care le ai de facut ca sa deschizi o afacere si la inceputul acesteia. Dar mai intai de toate, nu te panica si nu amesteca treburile. Un start-up are o ordine fireasca a lucrurilor pentru ca mai apoi sa se transforme intr-un business de succes. Daca vrei sa ii dai ideii tale o forma reala, ti-am pregatit o lista cu cateva sfaturi pentru afaceristi la inceput de drum:

Sfaturi pentru afaceristi incepatori:

  1. Alege sa deschizi o afacere intr-un domeniu care iti place sau cu care ai mai avut contact

Este important sa cunosti domeniul in care vrei sa ai un business. Astfel, iti va fi mai usor sa gestionezi activitatile, dar si sa te dezvolti. De asemenea, alege ceva care iti place sa faci. O sa investi timp si resurse, asa ca nu trebuie sa o faci din obligatie, ci sa iti aduce placere.

  1. Intereseaza-te de programe care sustin firmele mici aflate la inceput

Bineinteles ca este important sa dispui de un budget acre iti va permite sa investesti, dar exista si cazuri in care mai ai nevoie de cateva resurse. Si atunci o solutie buna sunt programele care sustin intreprinderile mici si mijlocii, aflate la inceput. Un astfel de program este Start-up Nation care ofera sprijin financiar firmelor in anumite conditii.

  1. Studiaza piata si concurenta

Invata cat mai multe despre industria in care te vei lansa, ce servicii poti oferi, ce presupune domeniul respectiv, etc. In acelasi timp studiaza-ti concurenta. Vezi cum lucreaza, cum se prezinta si ce ofera, ca mai apoi tu sa iti imbunatatesti strategia. Daca vei veni cu ceva in plus sau diferit fata de concurenti, cu siguranta vei avea succes.

  1. Scrie planul de afaceri

Planul de afaceri te va ajuta sa iti organizezi totul mult mai bine. Scrie conceptul afacerii, elementele principale si cateva detalii generale despre cum va functiona. Astfel vei sti de unde sa incepi si cum sa procedezi pe parcurs pentru a economisi timp si bani.

  1. Pune la punct aspectele legale si fiscale

Intereseaza-te care sunt actele si tarifele necesare pentru a demara activitatea. Este o parte mai complicata, asa ca cel mai sigur ar fi sa apelezi la persoane specializate care te pot indruma in acest sens. Ei iti vor da indicatii esentiale si sfaturi pentru afaceristi incepatori.

  1. Pune la punct procedurile logistice/administrative

Procedurile logistice implica inventarierea marfii si activelor, contabilitate, retail audit, merchandising, etc. Toate acestea vor fi dificil de realizat doar de catre tine. Apeleaza la o firma specializata care se poate ocupa de ele. Asa nu vei beneficia de echipamente performante de gestionare si personal calificat, ci si de siguranta calitatii serviciilor tale.

  1. Da dovada de profesionalism si formeaza-te ca un viitor manager/angajator

Tu vei prima imagine a firmei tale si agentul de marketing, asa ca trebuie sa inspiri profesionalism. Atat prin modul de a te comporta si prin informatiile pe care le detii, cat si prin aspect. Mai tarziu vei fi un angajator, iar pentru asta trebuie sa stii cum sa iti tratezi angajatii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

© 2018 IDTotal