Industria de retail- 7 provocari in acest domeniu

Industria de retail- 7 provocari in acest domeniu

Industria de retail este una plina de oportunitati si avantaje pentru cei care vor sa isi deschida o afacere. In acelasi timp insa, este si un domeniu care intampina cateva provocari. Afaceristii din retail se vor intalni cu diverse probleme, de la concurenta ridicata pana la lipsa datelor necesare.

Exista totusi solutii pentru aceste probleme. Trebuie doar sa fii pregatit, sa detii informatiile necesare care sa te ajute sa dezvolti o strategie.

Pentru ca provocarile din industria de retail sa nu te ia prin surprindere, mai ales daca esti la inceput de drum, ti-am pregatit un mic ghid.

Care sunt provocarile din industria de retail?

  1. Preferintele clientilor se schimba foarte repede, astfel ca afacerea ta trebuie sa corespunda cu dorintele lor. Pentru ca vanzarile sa creasca, trebuie sa iti adaptezi compania, celor mai noi tendinte sau tendintelor sezoniere. Un magazine de succes trebuie sa anticipezi produsele care se vor vinde cel mai bine pentru a-si fideliza clientii. Clientii isi doresc interactiune, produse in continua dezvoltare si de calitate si servicii rapide. De aceea, managerii ar putea organiza focus grupuri sau chestionare prin care sa identifice nevoile consumatorilor.
  2. Consumatorii sunt dispusi sa plateasca din ce in ce mai mult pentru a-si satisface nevoile principale, de aceea taie din bugetul atribuit altor produse. In aceasta situatie este necesar sa stii cum sa ii faci sa cumpere.
  3. Trebuie sa detii controlul asupra stocurilor. Gestiunea si inventarierea acestora este foarte importanta. Astfel vei putea proteja firma de furturi, dar vei avea si un management financiar organizat.
  4. Comunicarea interna este o provocare des intalnita in afacerile cu amanuntul. Acest proces depinde de marimea companiei si numarul angajatilor. In privinta acestui lucru, trebuie sa se asiguri fluxuri de comunicare intre angajati si manageri. Este esential sa se optimizeze interactiunea dintre acestia pentru a se urmari rezultatele proceselor de productie si vanzare. Dupa organizarea sarcinilor si a operatiunilor, trebuie masurate rezultatele si daca s-au atins obiectivele. Centralizarea acestor informatii s-ar face mult mai eficient printr-un sistem operational cu suport IT.
  5. O alta provocare in industria retail este transparenta. Noile generatii de consumatori cer din ce in ce mai multa transparenta atunci cand vine vorba de practicile etice.
  6. Tehnologia avanseaza in fiecare zi, de aceea managerii trebuie sa se adapteze schimbarilor. De asemenea, colectarea de date este foarte importanta pentru strategia de marketing, strategia vanzarilor si imbunatatirea produselor/serviciilor.
  7. Atragerea personalului calificat este o alta provocare. Din cauza faptului ca oamenii nu vad o oportunitate de dezvoltare in domeniul retail, companiile duc lipsa de angajati. Unele dintre ele recurg la anumite bonusuri sau beneficii. Totodata oamenii au nevoie sa vada avantajele si posibilitatile de avansare.

Provocarile enumerate mai sus sunt cateva intalnite general, insa ele pot diferi de la afacere la afacere. Daca vrei sa ai rezultatele dorite si sa fii sigur ca business-ul tau merge in directia buna, poti apela la firma Id Total pentru servicii logistice si nu numai.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

© 2018 IDTotal