De unde vine Black Friday

De unde vine Black Friday

Cu toții ne-am întrebat de unde vine conceptul de Black Friday, această perioadă benefică atât pentru cumpărători, cât și pentru retaileri. Ei bine, se pare că povestea din spatele său este ceva mai complicată și mai întunecată decât ne-am fi imaginat inițial.

 Criza financiară din SUA

Prima utilizare oficială a termenului de Black Friday a avut loc în timpul crizei financiare din SUA, pe 24 septembrie, 1869. Doi oameni de afaceri de pe Wall Street, Jay Gould și Jim Fisk, au conlucrat pentru a cumpăra cât mai mult aur din rezervele țării pentru a-l vinde, ulterior, la prețuri exorbitante. În acea zi de vineri, bursa a căzut, iar oamenii, de la baroni până la fermieri, au intrat în faliment.

 Ziua Recunoștinței

Cea mai răspândită poveste vine de la retaileri. La o zi după celebra sărbătoare de Ziua Recunoștinței, americanii și turiștii veniți în vacanțe cheltuiau sume foarte mari pe produsele aflate la reducere. Astfel, oferind aceste discount-uri, își puteau acoperi pierderile de pe parcursul anului.

 O perspectivă mai întunecată

Un mit apărut recent spune că, în 1800, deținătorii de plantații puteau cumpăra sclavi la reducere de ziua Recunoștinței. Totuși, la baza acestei povești nu putem regăsi date concrete, așa că nu o putem confirma ca fiind adevărată.

 Adevărata poveste

Totuși, povestea reală din spatele Black Friday nu este atât de fericită precum retailerii încearcă să ne facă să credem. În 1950, polițiștii foloseau termenul de Black Friday pentru a descrie haosul creat la o zi după Ziua Independenței, când avea loc obișnuitul joc de fotbal între Armată și Marină.

Atunci, turiștii se îmbulzeau în magazine și pe străzile orașului pentru a cumpăra produse la reducere și pentru a vedea meciul. Nu doar că polițiștii nu își puteau lua liber în acea perioadă, ci chiar trebuia să stea cu mult peste program pentru a reuși să gestioneze traficul infernal și aglomerația generală.

În 1961, retailerii au încercat să modifice numele de Black Friday în Big Friday, tocmai pentru a elimina conotația negativă. Chiar și așa, această inițiativă nu a prins foarte bine și s-a folosit mai mult la nivel local, urmând ca unii dintre retaileri să folosească formularea de ‘’red to black’’ ca să poată marca ziua în care magazinele făceau, în sfârșit, profit.

Black Friday e o perioadă extrem de aglomerată pentru magazine. De aceea, ID Total îți pune la dispoziție servicii complete de merchandising pentru ca afacerea ta să meargă ca pe roate chiar și în perioadele  foarte aglomerate.

Intră AICI și cere o ofertă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *