Ghid pentru succes în retail

Ghid pentru succes în retail

Atunci când vine vorba despre piața de retail, accentul trebuie pus pe detalii și pe experiența clientului. Cum există o multitudine de surse de unde acesta își poate procura produsele dorite, diferența este făcută de cum reușești tu, ca retailer, să îl motivezi să cumpere din considerente emoționale.

Iată o serie de aspecte importante care îți vor aduce succes în retail:

Schimbarea este întotdeauna binevenită

Ba chiar putem spune că este esențială pentru un bun parcurs în acest domeniu. Întotdeauna trebuie să te gândești la adaptarea procedurilor tale după nevoile clientului și după dinamica pieței. O metodă folosită azi poate să își piardă eficiența mâine, la fel cum unele metode vechi pot aduce un plus chiar și în ziua de azi.

Vinde produse care îți reprezintă conceptul

Produsele pe care le promovezi trebuie să se afle în conformitate cu povestea brand-ului tău. De aceea, orice decizie iei în materie de aprovizionare trebuie să fie atent pusă la punct și să fie adusă în rând cu mesajul pe care îl transmiți către cumpărătorii tăi. Aceștia vor aprecia întotdeauna o entitate care își impregnează un set de principii puternice în baza politicii sale de promovare.

Cunoaște-ți bine produsul

Acest sfat se aplică pentru tine și pentru toți oamenii care fac parte din echipa ta, indiferent de postul ocupat. De ce trebuie să îți cunoști bine produsul? Pentru că, în acest fel, vei fi întotdeauna pregătit să răspunzi la cele mai grele întrebări pe care clienții ți le pot adresa. Un răspuns prompt și bine documentat îi va face pe aceștia să te vadă ca pe un retailer de încredere care deține expertiză în domeniu și pe care îl poate recomanda oricând mai departe, către alți potențiali clienți.

Formează o echipă de succes

Pentru a forma o echipă care să dea rezultate, e nevoie, în primul rând, de un training eficient. Acesta nu trebuie să constituie o cantitate mare de informație prezentată într-o singură repriză, ci este esențial ca angajații să învețe pe parcurs și să aibă timp să asocieze teoria cu practica.

Pe lângă acest aspect, vei avea nevoie de o politică modernă de leadership aplicată pe fiecare treaptă a companiei, nu doar în vârful absolut. Liderii pe care îi vei desemna trebuie să dețină abilități de comunicare. Acest lucru înseamnă că nu este suficient ca ei să stăpânească foarte bine anumite cunoștințe tehnice, ci trebuie să învețe să ofere și să primească feedback într-un mod eficient.

Doar în acest mod se poate forma un grup unit și instruit care comunică la un nivel optim pentru a realiza cât mai multe vânzări și pentru a păstra o imagine bună pentru companie.

ID Total îți oferă servicii complete destinate domeniului retail: optimizare aprovizionare, inventariere stocuri de mărfuri, retail audit, inventariere active sau aranjare marfă și merchandising. Apelează la noi și te vom ajuta prin a-ți oferi cele mai bune condiții pentru ca tu să vinzi ca la carte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *